Sustav Osiguranja Kvalitete za Neprofitne Organizacije (SOKNO)
Približavanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji i kontinuiranim financiranjem civilnog društva od strane javnog sektora, pitanje kvalitete postaje neophodno u transparentnosti i odgovornosti u radu i pružanju usluga organizacija civilnog društva.
U cilju što uspješnijeg odgovaranja na potrebe svojih korisnika/ca, organizacije civilnog društva moraju kontinuirano raditi na unaprijeđenju kvalitete svoga rada u svim svojim segmentima koji čine jednu organizaciju uspješnom: planiranje, dobro upravljanje, rukovođenje, uključivanje volontera, vođenje financija, upravljanje aktivnostima, praćenje i procjena uspješnosti rada organizacije.
Gradsko društvo Crvenog križa Pula je tijekom 2006. i 2007. godine, pod mentorstvom Zvijezdane Schultz Vugrin iz udruge SMART iz Rijeke, steklo Potvrdu za sudjelovanje u programu primjene Sustava osiguranje kvalitete za neprofitne organizacije.
Od tada se kontinuirano provode samoprocjene kroz 13 definiranih područja:
- Planiranje za kvalitetu
- Dobro upravljanje
- Rukovođenje
- Usmjerenost prema korisnicima
- Zaposlenici
- Volonteri
- Trening i razvoj
- Upravljanje novcem
- Imovina i zaštita na radu
- Upravljanje aktivnostima
- Umrežavanje i zagovaranje
- Monitoring i evaluacija
- Rezultati
"Premalo je bilo vremena da bismo mogli reći kako smo napravili sve što smo si zadali u akcijskim planovima i čini se da smo tek na početku, ali na dobrom početku" - tako smo napisali i izvješću od 17. srpnja 2007. godine.
Danas znamo da je SOKNO proces koji nam pomaže vidjeti gdje smo u određenom trenutku i gdje želimo ići te nas poučava kako to činiti.
Pomaci su mali, ali važni i prepoznajemo ih kako iznutra tako i u reakcijama korisnika usluga i vanjskog okruženja na našu organizaciju.